000062591 001__ 62591
000062591 005__ 20170921121711.0
000062591 037__ $$aTAZ-TFG-2017-2378
000062591 041__ $$aeng
000062591 1001_ $$aGómez Núñez, Carla
000062591 24200 $$aA small-scale study on senior undergraduates’ perceptions towards intercultural competence and multiculturality.
000062591 24500 $$aA small-scale study on senior undergraduates’ perceptions towards intercultural competence and multiculturality.
000062591 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2017
000062591 500__ $$aRESUMEN Hammer (2003) define la competencia intercultural como la capacidad de interactuar con personas de diferentes culturas actuando de un modo ‘interculturalmente’ apropiado. Este Trabajo de Fin de Grado describe los resultados de una encuesta realizada a estudiantes de último año del Grado en Estudios Ingleses de la Universidad de Zaragoza con el principal objetivo de examinar hasta qué punto son interculturalmente competentes y sensibles a la multiculturalidad. Esta investigación se basa en marcos teóricos previos sobre competencia intercultural, especialmente en el modelo de Michael Byram (1997). En general, los resultados muestran que los estudiantes han adquirido un grado considerable de competencia intercultural y que saben apreciar la multiculturalidad, según se observa en su predisposición a participar en experiencias interculturales y aprender de ellas.
000062591 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
000062591 520__ $$aABSTRACT Intercultural competence (IC) is defined as the ability to interact with people from other cultures, acting in intercultural appropriate ways (Hammer et al., 2003). This dissertation describes the results of a survey conducted on senior undergraduate students of the Degree in English Studies at the University of Zaragoza in order to explore the extent to which they are interculturally competent and aware of multiculturality. The dissertation draws on the relevant theoretical perspectives on intercultural competence, mainly Michael Byram’s (1997) work. Overall, results show that the students have achieved a considerable degree of intercultural competence and that they appreciate and are open to multiculturality. This can best be seen in their predisposition to participate in intercultural encounters and learn from them.
000062591 521__ $$aGraduado en Estudios Ingleses
000062591 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons
000062591 700__ $$aMª Carmen Pérez-Llantada$$edir.
000062591 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bFilología Inglesa y Alemana$$cFilología Inglesa
000062591 8560_ $$f682810@celes.unizar.es
000062591 8564_ $$s272626$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/62591/files/TAZ-TFG-2017-2378_ANE.pdf$$yAnexos (eng)
000062591 8564_ $$s565906$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/62591/files/TAZ-TFG-2017-2378.pdf$$yMemoria (eng)
000062591 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:62591$$pdriver$$ptrabajos-fin-grado
000062591 950__ $$a
000062591 951__ $$adeposita:2017-09-21
000062591 980__ $$aTAZ$$bTFG$$cFFYL