Abstract: El objetivo del presente trabajo es evaluar la satisfacción de los profesores del Grado en Administración y Dirección de Empresas de la Universidad de La Rioja durante el curso académico 2015-16. Los resultados indican que el nivel de satisfacción es adecuado, salvo en lo que se refiere a la dedicación del estudiante a sus estudios. Otros aspectos que tienen que ver con el alumno que requieren cierta mejora son los conocimientos previos que traen los estudiantes y su asistencia a clase. También parece necesario mejorar la asignación de horarios entre los profesores y el plan de formación del profesorado. Finalmente, destaca la alta valoración de las prácticas realizadas por los estudiantes en las empresas.
[The objective of this paper is to evaluate the satisfaction of the professors of the Degree in Business Administration and Management of the University of La Rioja during the academic year 2015-16. The results indicate that the level of satisfaction is adequate except in what concerns with the dedication of the students to the Degree. Other aspects that have to do with the student that require some improvement are the previous knowledge of the students and their attendance to classes. The allocation of timetables of teachers and the teacher-training plan also require improvement. Finally, highlight the high valuation of the internships carried out by students in companies.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_019

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-25, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)