Abstract: La implantación del Espacio Europeo de Educación Superior ha supuesto que las universidades a nivel europeo desarrollen metodologías y acciones que fomenten la adquisición de competencias. La investigación desarrollada en una asignatura de tercer curso de grado en Administración y Dirección de Empresas permite medir el nivel de la percepción de competencias que adquieren los estudiantes a medida que van resolviendo diversos casos de estudio. Es por ello que, para generar un componente de objetividad en la medición del nivel de percepción de sus competencias, se ha visto conveniente realizar una prueba en dos vertientes diferenciadas. Por una parte, la autoevaluación y por otra, la evaluación del profesor para conocer el nivel de competencias que van adquiriendo los estudiantes. Se puede apreciar que los resultados obtenidos demuestran que existe un nivel similar entre la percepción que tienen los estudiantes y el profesor, lo cual brinda un nivel de confianza ya que ambos participantes están midiendo las competencias homogéneamente.
[With the implantation of the European Higher Education Area, European universities have developed methodologies and actions that foster the acquirement of competencies. Research carried out in a third year course of the Bachelor’s Degree in Business Administration allows for the measurement of the level of perceived competency acquirement by the students, as they solve different case studies. In order to generate a more objective measurement of the levels of perceived competency acquirement, this study notes the suitability of realizing tests based on two different aspects. On the one hand, self-evaluation and on the other hand, the evaluation of the professor in order to know the level of competency acquirement of their students. The results obtained make apparent a similarity between the perception of competency acquirement of the students and the professor. This provides a level of confidence, given that the competencies are measured homogenously by all participants.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_021

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-25, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)