Abstract: En el nuevo contexto social en el que las nuevas tecnologías pueden limitar la creatividad de las personas, surge la práctica de la metodología “Aprendizaje y Servicio (ApS)” que rompe las fronteras de las aulas y sale del ambiente estrictamente universitario, haciendo que el intercambio de conocimientos en los entornos personalizados de la sociedad sean espacios para crear y crecer de manera multi, inter y transdisciplinar tanto para el alumnado como para los usuarios de las entidades privadas sin ánimo de lucro. El objetivo es presentar una propuesta de metodología ApS desarrollada en la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Zaragoza como un proceso de cambio tendente a la generación de innovación y desarrollo del talento en el alumnado basado en competencias técnicas, personales e intrapersonales, así como de generación de valor en el sistema socioeconómico.
[In the new social context in which new technologies can limit the creativity of people, the practice of the "Learning and Service (ApS)" methodology breaks down the boundaries of the classroom and leaves the strictly university environment, making the knowledge exchange in the personalized environments of society spaces to create and grow in a multi, inter and transdisciplinary way for both students and users of private non-profit entities. The objective is to present the proposal ApS methodology developed at Faculty of Business and Economy at University of Zaragoza as a process of change focusing on the generation of innovation and talent development in students based on technical, personal and intrapersonal skills, as well as generation of value in the socioeconomic system.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_077

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)