Abstract: El presente trabajo describe las primeras fases de un proyecto de intervención en gestión del aprendizaje que se llevara a cabo en una institución educativa, el objetivo principal de este proyecto es implementar una estrategia de intervención fundamentada en el Aprendizaje Cooperativo que permita desarrollar la comunicación asertiva, la importancia de este proyecto radica, en la necesidad de crear un ambiente adecuado en el aula en donde los alumnos tengan confianza con sus compañeros y docentes, puedan resolver con éxito los conflictos, expresar sus opiniones y comentarios de manera adecuada. Se considera relevante la intervención en la institución con un taller de comunicación asertiva, pues éste impactaría en la transformación positiva de los alumnos, así como mejorar la relación y convivencia entre compañeros de clase.
[The present work describes the first phases of an intervention project in learning management that will be carried out in an educational institution, the main objective of this project is to implement an intervention strategy based on Cooperative Learning that allows to develop assertive communication, The importance of this project lies in the need to create an adequate environment in the classroom where students have confidence with their peers and teachers, can successfully resolve conflicts, express their opinions and comments in an appropriate way. It is considered relevant the intervention in the institution with an assertive communication workshop, as this would impact on the positive transformation of students, as well as improving the relationship and coexistence among classmates.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_136

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)