Scarcity of women entrepreneurs: some Spanish perceptions

Blasco-Burriel, Pilar (Universidad de Zaragoza) ; Brusca-Alijarde, Isabel (Universidad de Zaragoza) ; Esteban-Salvador, María Luisa (Universidad de Zaragoza) ; Labrador-Barrafón, Margarita (Universidad de Zaragoza)
Scarcity of women entrepreneurs: some Spanish perceptions
Resumen: This study analyses female entrepreneurs’ perceptions as to why male entrepreneurs outnumber them as business owners. The researchers apply the Principal Components Analysis (PCA) technique to a large database constructed from a questionnaire sent to a sample of female entrepreneurs of the region of Aragon in Spain. The results suggest that two groups of reasons explain why men outnumber women in business: variables related to family responsibilities and variables related to the decision to start a new enterprise (women’s greater aversion to taking risks, different motivations, lack of experience and lack of legitimacy as leaders). While family responsibilities are correlated with no other variable, the variables related to starting a new business are largely interconnected.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3923/ibm.2016.5363.5375
Año: 2016
Publicado en: International Business Management 10, 22 (2016), 5363-5375
ISSN: 1993-5250

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Economía Financiera y Contabilidad (Departamento de Contabilidad y Finanzas)

Derechos Reservados Derechos reservados por el editor de la revista


Exportado de SIDERAL (2018-01-31-11:29:31)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Economía Financiera y Contabilidad



 Registro creado el 2018-01-31, última modificación el 2018-02-01


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)