Why Children Obey the Law: Rethinking Juvenile Justice and Children's Rights in Europe through Procedural Justice
Resumen: This article explores how the idea of procedural justice can help us to rethink juvenile justice and research children''s rights in Europe differently. To frame the following argument, we will question four implications of the procedural justice perspective: 1) the need to implement rights and not just proclaim them, 2) the need to investigate a double perspective'' on children''s rights implying both juvenile justice professionals and children in conflict with the law, 3) the child''s right to effectively participate and be involved in the process and 4) the idea that age matters in the judicial reaction to crime. The resulting conclusions and discussions revolve around the scientific consequences and challenges we must face when we take procedural justice perspective seriously.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1177/1473225417741225
Año: 2018
Publicado en: Youth justice 18, 1 (2018), 34-51
ISSN: 1473-2254

Factor impacto JCR: 1.0 (2018)
Categ. JCR: CRIMINOLOGY & PENOLOGY rank: 46 / 65 = 0.708 (2018) - Q3 - T3
Factor impacto SCIMAGO: 0.464 - Law (Q2) - Developmental and Educational Psychology (Q2)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filosofía del Derecho (Dpto. Dcho.Pe.,Filos.D.e Hª D.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-11-05-08:19:42)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-05-09, última modificación el 2020-11-05


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)