Differences in happiness and coping with stress in Secondary Education students
Resumen: The objective of this study was to describe the coping strategies adopted by adolescents in different situations of stress that occur in their daily-to-day lives, and their perception of happiness. To go about this, first-and four-year students of Spanish compulsory Secondary Education (ESO in Spanish), who went to different Secondary Schools, were evaluated. The study sample was formed by 1, 402 students (711 males and 691 females) aged 11-18 years. The results showed differences for gender and year of studies in the strategies they adopted to cope with stress. Happiness reduced as age increased. The coping strategies that address others and unproductive coping strategies influenced happiness, while productive coping strategies did not.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.sbspro.2017.02.215
Año: 2017
Publicado en: Procedia: social & behavioral sciences 237 (2017), 1310-1315
ISSN: 1877-0428

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2018-10-25-08:51:05)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-06-19, última modificación el 2018-10-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)