A longitudinal attitude survey on English oral skills: classroom, curriculum, learning and pedagogy implications
Resumen: Although English oral skills have often been a somewhat neglected aspect of foreign language learning within the Spanish educational context, they nonetheless represent a fundamental language component for successful communication in real life settings. To date, very little research has approached this issue in depth but the prospective assessment of oral skills in the 2012 Selectividad exam —as established by the Real Decreto 1892/2008— has raised debate and great concern on the issue. To contribute to this area of enquiry, this paper reports on a longitudinal survey on English teachers’ attitudes towards the assessment of oral skills in the new Selectividad English exam. The survey was conducted in 2004 and 2009 and involved almost 200
Bachillerato teachers from the Community of Aragón. Comparative results within the 5-year time span reflect similar attitudes, observations and comments from the two groups of respondents. Implications as regards classroom, learning, curriculum and pedagogy are discussed at the end of the paper.

Idioma: Inglés
Año: 2010
Publicado en: Stvdivm (Teruel) 16 (2010), 309-326 [18 p.]
ISSN: 1137-8417

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/FFI2009-09792
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2019-05-08-14:41:39)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2019-05-08, última modificación el 2019-05-08


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)