Be creative, my friend! Engaging users on Instagram by promoting positive emotions
Resumen: Instagram is emerging as the most influential social network; this phenomenon is especially apparent in the fashion industry. Fashion brands are launching creative campaigns on Instagram to engage their followers. The present study aims to increase the understanding of followers’ engagement by analyzing the consequences of brand publications on Instagram. Taking as a basis the S-O-R framework, brand publications (stimulus) may generate perceptions of creativity and positive emotions in their followers (organism) which, in turn, may influence their affective commitment and interaction intentions (response). Our results, based on data collected from 808 followers of an Instagram fashion brand account, analyzed using structural equation modeling, confirmed that perceived creativity is a crucial aspect of Instagram. In addition, positive emotions and affective commitment act as partial mediators in the relationship between perceived creativity and interaction intentions. These results have interesting implications for both the fashion industry and content generation on Instagram.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.jbusres.2020.02.014
Año: 2020
Publicado en: Journal of Business Research 130 (2020), 416-425
ISSN: 0148-2963

Factor impacto JCR: 7.55 (2020)
Categ. JCR: BUSINESS rank: 28 / 153 = 0.183 (2020) - Q1 - T1
Factor impacto SCIMAGO: 2.048 - Marketing (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/LMP65-18
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S20-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2016-76768-R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2022-04-05-14:39:40)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-06-09, última modificación el 2022-04-05


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)