Relació entre patrons d'activitat autònoma i el record d'estímuls emocionals en joves sans
Resumen: Antecedents: estudis previs han destacat que la naturalesa emocional dels estímuls i el nivell d’activitat de determinades estructures cerebrals responsables de la regulació de l’activitat autònoma condicionen la codificació i record posterior. Així doncs, aquest estudi pilot té com a principal objectiu explorar la relació entre patrons d’activitat autònoma i el record de material emocional. Mètode: es va registrar la freqüència cardíaca de forma continua en un total de 27 homes i dones d’entre 18 i 29 anys d’edat mentre eren exposats a estímuls emocionals. Immediatament després, havien de recordar les imatges que havien vist. Es van identificar dos grups diferenciats en quant al patró d’activitat cardiovascular: un grup que va mostrar un canvi en la seua activitat autònoma en ser exposat a estímuls emocionals –grup Canvi–, i un grup que no va canviar durant l’exposició –grup No-Canvi–. Resultats: els nostres resultats van mostrar que el grup de Canvi van recordar un major nombre d’imatges emocionals –negatives i positives– que d’imatges neutres. A més, el grup Canvi va mostrar un pitjor record d’imatges negatives, comparat amb el seu propi rendiment en el record d’imatges positives i amb el record d’imatges negatives pel grup No-Canvi. Conclusions principals: els resultats d’aquest estudi recolzen les dades prèvies que han destacat la importància de l’activació autònoma en el procés d’aprenentatge i record de material emocional.

Antecedentes: estudios previos han destacado que la naturaleza emo-cional de los estímulos y el nivel de actividad de ciertas estructuras cere-brales responsables de la regulación de la actividad autónoma condicionan la codificación y el recuerdo posterior. Así pues, este estudio piloto tiene como objetivo principal explorar la relación entre los patrones de actividad autónoma y del recuerdo de material emocional. Método: se registró la frecuencia cardíaca de forma continua en un total de 27 hombres y mujeres de entre 18 y 29 años de edad mientras eran expues-tos a estímulos emocionales. Inmediatamente después, debían recordar las imágenes que acababan de ver. Se identificaron dos grupos diferenciados en cuanto al patrón de actividad cardiovascular; un grupo que mostró cambio en su actividad autónoma tras ser expuestos a los estímulos emocionales –grupo Canvi– y un grupo en el que su actividad cardiovascular no cambio durante la exposición –grupo No-Canvi–. Resultados: nuestros resultados mostraron que el grupo Canvi recordó un mayor número de imágenes emocionales –negativas y positivas– que imá-genes neutras. Además, el grupo Canvi mostró un peor recuerdo de imágenes negativas, comparado con su propio rendimiento en el recuerdo de imágenes positivas y con el recuerdo de imágenes negativas del grupo No-Canvi.Conclusiones principales: los resultados de este estudio apoyan los da-yos previos que han destacado la importancia de la actividad autonóma en el proceso de aprendizaje y recuerdo de material emocional.

Idioma: Catalán
DOI: 10.7203/anuari.psicologia.18.1.161
Año: 2017
Publicado en: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia 18, 1 (2017), 161-176
ISSN: 1135-1268

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)

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Exportado de SIDERAL (2020-11-13-08:43:37)


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 Registro creado el 2020-11-13, última modificación el 2021-10-15


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