000096106 001__ 96106
000096106 005__ 20211015092735.0
000096106 0247_ $$2doi$$a10.7203/anuari.psicologia.18.1.161
000096106 0248_ $$2sideral$$a119298
000096106 037__ $$aART-2017-119298
000096106 041__ $$acat
000096106 100__ $$aPuig-Perez, S.
000096106 245__ $$aRelació entre patrons d'activitat autònoma i el record d'estímuls emocionals en joves sans
000096106 260__ $$c2017
000096106 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000096106 5203_ $$aAntecedents: estudis previs han destacat que la naturalesa emocional dels estímuls i el nivell d’activitat de determinades estructures cerebrals responsables de la regulació de l’activitat autònoma condicionen la codificació i record posterior. Així doncs, aquest estudi pilot té com a principal objectiu explorar la relació entre patrons d’activitat autònoma i el record de material emocional. Mètode: es va registrar la freqüència cardíaca de forma continua en un total de 27 homes i dones d’entre 18 i 29 anys d’edat mentre eren exposats a estímuls emocionals. Immediatament després, havien de recordar les imatges que havien vist. Es van identificar dos grups diferenciats en quant al patró d’activitat cardiovascular: un grup que va mostrar un canvi en la seua activitat autònoma en ser exposat a estímuls emocionals –grup Canvi–, i un grup que no va canviar durant l’exposició –grup No-Canvi–. Resultats: els nostres resultats van mostrar que el grup de Canvi van recordar un major nombre d’imatges emocionals –negatives i positives– que d’imatges neutres. A més, el grup Canvi va mostrar un pitjor record d’imatges negatives, comparat amb el seu propi rendiment en el record d’imatges positives i amb el record d’imatges negatives pel grup No-Canvi. Conclusions principals: els resultats d’aquest estudi recolzen les dades prèvies que han destacat la importància de l’activació autònoma en el procés d’aprenentatge i record de material emocional.

Antecedentes:  estudios  previos  han  destacado  que  la  naturaleza  emo-cional de los estímulos y el nivel de actividad de ciertas estructuras cere-brales responsables de la regulación de la actividad autónoma condicionan la codificación y el recuerdo posterior. Así pues, este estudio piloto tiene como objetivo principal explorar la relación entre los patrones de actividad autónoma y del recuerdo de material emocional. Método: se registró la frecuencia cardíaca de forma continua en un total de 27 hombres y mujeres de entre 18 y 29 años de edad mientras eran expues-tos  a  estímulos  emocionales.  Inmediatamente  después,  debían  recordar  las  imágenes que acababan de ver. Se identificaron dos grupos diferenciados en cuanto al patrón de actividad cardiovascular; un grupo que mostró cambio en  su  actividad  autónoma  tras  ser  expuestos  a  los  estímulos  emocionales  –grupo Canvi– y un grupo en el que su actividad cardiovascular no cambio durante la exposición –grupo No-Canvi–. Resultados:  nuestros  resultados  mostraron  que  el  grupo  Canvi  recordó  un mayor número de imágenes emocionales –negativas y positivas– que imá-genes neutras. Además, el grupo Canvi mostró un peor recuerdo de imágenes negativas, comparado con su propio rendimiento en el recuerdo de imágenes positivas y con el recuerdo de imágenes negativas del grupo No-Canvi.Conclusiones principales: los resultados de este estudio apoyan los da-yos previos que han destacado la importancia de la actividad autonóma en el proceso de aprendizaje y recuerdo de material emocional.
000096106 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aAll rights reserved$$uhttp://www.europeana.eu/rights/rr-f/
000096106 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000096106 700__ $$0(orcid)0000-0002-7048-3795$$aPulopulos, M.M.
000096106 700__ $$aCrespo, I.
000096106 700__ $$aZapater, M.
000096106 700__ $$aSalvador, A.
000096106 773__ $$g18, 1 (2017), 161-176$$pAnu. psicol. Soc. Valencia. Psicol.$$tAnuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia$$x1135-1268
000096106 8564_ $$s777378$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/96106/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000096106 8564_ $$s229281$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/96106/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000096106 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:96106$$particulos$$pdriver
000096106 951__ $$a2020-11-13-08:43:37
000096106 980__ $$aARTICLE