Didáctica de la Expresión Musical

Latest additions:
2024-10-30
08:53
Music teacher competences oriented toward inclusive education: an analysis of proposals in the initial pre-service teacher training phase del Barrio, Luis ; Casanova, Oscar ; Vernia, Ana M. - [SAGE Open 14, 4 (2024), [19 pp.]- ISSN: 2158-2440]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-10-30
08:53
Música y educación musical en la novela Vida de Pedro Saputo (1844) de Braulio Foz: entre el Romanticismo literario, el realismo y la mímesis costumbrista Ramón-Salinas, Jorge ; Zavala-Arnal, Carmen M. - [Cuadernos de Ilustración y Romanticismo 30 (2024), 525-554- ISSN: 1132-8304]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-09-12
13:08
Música tradicional aragonesa en el aula: Contribución al legado del patrimonio cultural y artístico López Casanova, María Belén ; Nadal García, Icíar - [Neuma (Talca) 2024, 1 (2024), 75-89- ISSN: 0718-7017]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-08-22
13:27
Current state and prospects of teaching-learning processes in music teacher education in Spain: a literature review Casanova, Oscar ; Jorquera-Jaramillo, M. Cecilia ; Serrano, Rosa M. - [BRITISH JOURNAL OF MUSIC EDUCATION (2024), [16 pp.]- ISSN: 0265-0517]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-07-31
09:30
Exploratory Study on the Impact on Emotional Health Derived from Participation in an Inclusive Choir Juan-Morera, Borja ; Nadal-García, Icíar ; López-Casanova, Belén ; Estella-Escobar, Lucía - [Healthcare (Switzerland) 12, 13 (2024), 1355 [18 pp.]- ISSN: 2227-9032]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-07-04
08:18
Design and validation of a scale for the assessment of educational competencies in traditional musical games Fernández Amat, Carmen ; Zarza-Alzugaray, Francisco Javier ; del Barrio Aranda, Luis - [Humanities & social sciences communications 11 (2024), 860 [13 pp.]- ISSN: 2662-9992]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-07-04
08:18
Music and movement pedagogy in basic education: a systematic review Barrio Aranda, Luis del ; Arús Leyta, Mª Eugènia - [Frontiers in Education 9 (2024), 1403745 [14 pp.]- ISSN: 2504-284X]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-06-14
09:06
Approaching innovation in music teacher education for secondary education: The case of Spain Zamorano-Valenzuela, Felipe Javier ; Serrano, Rosa M. - [Arts Education Policy Review (2022), 1-11- ISSN: 1063-2913]
Postprint:  PDF Detailed record
2024-05-03
12:03
Economic rationale shaping music teacher education: the case of Spain Zamorano Valenzuela, Felipe ; Aróstegui Plaza, José Luis ; González Martín, Cristina - [BRITISH JOURNAL OF MUSIC EDUCATION 41, 1 (2023), 103-113- ISSN: 0265-0517]
Versión publicada:  PDF Detailed record
2024-04-24
13:28
Historia y análisis de la interpretación de la soprano lírica y lírico-spinto de la escuela italiana de canto a través de la fonografía en la era Callas-Tebaldi Serrano Osanz, Ana Isabel - [Artigrama 29 (2014), 561-566- ISSN: 0213-1498]
Versión publicada:  PDF Detailed record