2025-03-19 14:32 |
The Aragonese rural school in intercultural contexts: a basic of social justice and territorial equity in resilient Spain
Domingo Cebrián, Virginia ; Nolasco Hernández, Alberto ; Lorenzo Lacruz, Juan ; Gracia Sánchez, Laura
- [Frontiers in Education 10 (2025), 1508411 [10 pp.]- ISSN: 2504-284X]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-03-07 09:38 |
El profesorado ante la educación inclusiva: perfiles actitudinales y orientaciones para su formación
Palomero-Fernández, Pablo ; Gajardo-Espinoza, Katherine ; Santamaría-Cárdaba, Noelia
- [Educar 61, 1 (2025), 263-278- ISSN: 0211-819X]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-02-27 09:41 |
Socio-emotional e-competencies, cyberaggression, and cybervictimisation in adolescents: differences according to sex and academic year
Cebollero-Salinas, Ana ; Orejudo, Santos ; Cano-Escoriaza, Jacobo
- [Journal of New Approaches in Educational Research 14, 5 (2025), 21 pp.- ISSN: 2254-7339]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-02-14 14:06 |
FoMO and socio-emotional e-competencies as predictors of media multitasking, phubbing and cybergossip in university students: transnational differences between Mexico and Spain by gender
González, Martha Leticia Gaeta ; Orejudo Hernández, Santos ; Cebollero-Salinas, Ana
- [Journal of Community Psychology 53, 2 (2025), e23183 [17 pp.]- ISSN: 0090-4392]
Postprint: PDF
Notice détaillée
|
2025-02-10 08:32 |
Cómo potenciar el pensamiento crítico en la universidad a través de competencias en línea: evaluación de la información y la netiqueta
Denoni Buján, Magalí ; Cebollero Salinas, Ana
- [Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion 72 (2025), 199-214- ISSN: 1133-8482]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-01-31 12:13 |
Analysis of Human Anatomy Education: The Effects of a Gamified Creativity-Based Teaching Method on Students’ from Basic Psychological Needs Frustration
Latre-Navarro, Lorena ; Quintas-Hijós, Alejandro ; Sáez-Bondía, María José
- [JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY (2024), [15 pp.]- ISSN: 1059-0145]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-01-28 14:59 |
Análisis de la mujer y la niña en las imágenes de los libros de texto escolares de Educación Primaria.
Monforte García, Estefanía ; Jiménez Andújar, Eva María
- [Assensus 9 , 16 (2024), 6-27- ISSN: 2619-3884]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-01-28 14:59 |
Pre-service and in-service teacher training for rural schools: a dual perspective of rural teaching
Monforte García, Estefanía ; Edo Agustín, Esther ; Domingo Cebrián, Virginia
- [Ensayos (Albacete) 1, 39 (2024), 74-90- ISSN: 0214-4824]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-01-23 14:53 |
Light and Shadows of the Social Networks as a Tool for Socialization During Adolescence
Anzano-Oto, Silvia ; Vázquez-Toledo, Sandra ; Latorre-Cosculluela, Cecilia
- [Italian Journal of Sociology of Education 15, 3 (2023), 219-238- ISSN: 2035-4983]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2025-01-16 14:35 |
Gamification, collaborative learning and transversal competences: analysis of academic performance and students’ perceptions
Latorre-Cosculluela, Cecilia ; Sierra-Sánchez, Verónica ; Vázquez-Toledo, Sandra
- [Smart Learning Environments 12, 1 (2025), 17- ISSN: 2196-7091]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
|
|