Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educ.

Últimas incorporaciones:
2025-11-13
15:00
Exploring Emotional Intelligence, Attitudes Towards Disability, and Sexism Among Future Teachers in Spain Nolasco Hernández, Alberto ; Paz-Albo, Jesús ; Hervás-Escobar, Aránzazu ; Gracia Sanchez, Laura - [Education Sciences 15, 10 (2025), 1291 [15 pp.]- ISSN: 2227-7102]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-30
14:51
Construction and validation of an observational instrument to assess infant executive functions through playing Escolano-Pérez, Elena ; Martín-Bozas, Fernando - [Humanities & social sciences communications 12 (2025), 1625 [10 pp.]- ISSN: 2662-9992]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-24
17:02
Educating for Inclusion: PERKIN, the scale That Measures Future Teachers’ Perceptions Medina-García, Marta ; Ortiz-Marcos, José Manuel ; Invernón-Gómez, Ana Isabel ; Higueras-Rodríguez, Lina - [SAGE Open 15, 3 (2025), 20- ISSN: 2158-2440]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-24
17:02
Challenges of Innovation Through Gamification in the Classroom Denoni-Buján, Magalí ; Marcen, Celia ; Gracia-Gil, Ana ; Casanovas López, Raquel ; Coral-Aguilar, Sheila - [Education Sciences 15, 10 (2025), 1341 [16 pp.]- ISSN: 2227-7102]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-09
13:01
The role of resilient coping as a mediator between trait emotional intelligence and academic motivation in university students González-Yubero, Sara ; Palomera, Raquel ; Mauri, Marta ; Falcón, Carolina - [Trends in Neuroscience and Education (2025), 100272- ISSN: 2211-9493]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-19
15:06
Análisis de las funciones y roles de la Orientación Educativa en la comunidad autónoma de Aragón Cid Romero, María de la Esperanza ; Blasco-Serrano, Ana Cristina ; Dieste Gracia, Belén - [Educar y orientar 20 (2024), 31-33- ISSN: 2386-8155]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-19
15:06
La Orientación Educativa Inclusiva, una meta a alcanzar Cid Romero, Esperanza ; Dieste Gracia, Belén ; Blasco-Serrano, Ana Cristina - [Revista de Educación Inclusiva 18, 1 (2025), 42-62- ISSN: 1889-4208]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-12
13:54
Aprendizaje-servicio como estrategia para la ciudadanía global. Creando sinergias entre centros sociolaborales y universidad Cid-Romero, Esperanza ; Blasco-Serrano, Ana Cristina ; Dieste-Gracia, Belén ; Arranz-Martínez, Pilar - [Iberoamerican Journal of Development Studies (2025), [34 pp.]- ISSN: 2254-2035]
Postprint:  PDF Registro completo
2025-08-26
13:51
Validación del cuestionario DesEi para evaluar las percepciones del profesorado sobre prácticas creativas e inclusivas con medios digitales Torres Sales, Lucía ; Vigo Arrazola, Begoña ; Lasheras Lalana, Pilar ; Sánchez García, Ana Belén - [Revista Complutense de Educacion 36, 3 (2025), 383-394- ISSN: 1130-2496]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-08-18
13:25
Lectura, desarrollo socioemocional e inclusión en adultos con discapacidad Borau-Viu, Cristina ; Latorre-Cosculluela, Cecilia ; Mallén-Berdejo, Mireya - [OCNOS 24, 2 (2025), [16 pp.]- ISSN: 1885-446X]
Versión publicada:  PDF Registro completo