psicologia_evolutiva_y_de_la_educacion

Derniers ajouts:
2024-12-05
08:49
Using artificial intelligence in education: decision tree learning results in secondary school students based on cold and hot executive functions Escolano-Perez, Elena ; Losada, José Luis - [Humanities & social sciences communications 11 (2024), 1563 [13 pp.]- ISSN: 2662-9992]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-12-05
08:48
Suicidal behavior in adolescents: an ecological-relational study Jiménez, Teresa I. ; Estévez-García, Francisco ; Estévez, Estefanía - [PSICOTHEMA 36, 4 (2024), 389-402- ISSN: 0214-9915]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-12-05
08:48
Working attention, planning and social skills through Pervasive Games in Interactive Spaces Cerezo, E. ; Aguelo, A. ; Coma, T. ; Gallardo Casero, J. ; Garrido, M. A. - [IEEE Transactions on Learning Technologies 15, 1 (2022), 119-136- ISSN: 1939-1382]
Postprint:  PDF Notice détaillée
2024-11-29
13:28
Commentary: Chronotype, circadian rhythm, and psychiatric disorders: recent evidence and potential mechanisms López-Gil, José Francisco ; Barrada, Juan Ramón - [Frontiers in neuroscience 18 (2024), 1-3- ISSN: 1662-4548]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-29
13:28
Articulación de las tecnologías de la información y comunicación en la formación profesional colombiana: un análisis de los programas de pregrado en psicología Torres Reyes, Aura María ; Castellanos Vega, Reina Lucila ; Villa Valencia, Alberto - [Apuntes universitarios 14, 2 (2024), 17-29- ISSN: ]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-29
13:28
Implementación de la evaluación participativa en estudiantes de enseñanza superior para la mejora de la cooperación en los deportes colectivos Alvarez Medina, Javier ; Usán Supervía, Pablo ; Casterad Seral, Jaime ; Murillo Lorente, Víctor - [Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte 17, 1 (2022), 7-12- ISSN: 1886-8576]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-22
11:56
Applying a School-Based Mindfulness and Compassion Program (“Escuelas Despiertas”) in Spanish Secondary Schools to Reduce Psychological Distress in Adolescents: A Randomized Controlled Trial Aguilera, Pilar ; Navarro-Gil, Mayte ; Pérez-Aranda, Adrián ; Armas-Landaeta, Carilene ; Beltrán-Ruiz, María ; Rodríguez-Freire, Carla ; Camarero-Grados, Loreto ; García-Campayo, Javier ; Montero-Marín, Jesús - [School mental health (2024), [13 pp.]- ISSN: 1866-2625]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-22
11:56
Comment on Rodríguez-Cortés et al. Individual Circadian Preference, Eating Disorders and Obesity in Children and Adolescents: A Dangerous Liaison? A Systematic Review and a Meta-Analysis. Children 2022, 9, 167 López-Gil, José Francisco ; Barrada, Juan Ramón - [Children 11, 11 (2024), 1335 [4 pp.]- ISSN: 2227-9067]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-11-08
10:44
Relationship between experiential avoidance and emotional disturbances in coping with disease in patients with multiple sclerosis Cuerda-Ballester, María ; Sancho-Cantus, David ; Martínez-Rubio, David ; Proaño-Olmos, Belén ; García-Pardo, María Pilar ; Rubia Ortí, José Enrique de la - [Behavioral Sciences 14, 10 (2024), 930 [10 pp.]- ISSN: 2076-328X]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée
2024-10-30
08:53
Inhibition of Nitric Oxide Synthesis Prevents the Effects of Intermittent Social Defeat on Cocaine-Induced Conditioned Place Preference in Male Mice Martínez-Caballero, María Ángeles ; García-Pardo, María Pilar ; Calpe-López, Claudia ; Arenas, María Carmen ; Manzanedo, Carmen ; Aguilar, María Asuncion - [Pharmaceuticals 17, 9 (2024), 1203 [18 pp.]- ISSN: 1424-8247]
Versión publicada:  PDF Notice détaillée