2024-12-05 08:49 |
Using artificial intelligence in education: decision tree learning results in secondary school students based on cold and hot executive functions
Escolano-Perez, Elena ; Losada, José Luis
- [Humanities & social sciences communications 11 (2024), 1563 [13 pp.]- ISSN: 2662-9992]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-12-05 08:48 |
Suicidal behavior in adolescents: an ecological-relational study
Jiménez, Teresa I. ; Estévez-García, Francisco ; Estévez, Estefanía
- [PSICOTHEMA 36, 4 (2024), 389-402- ISSN: 0214-9915]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-12-05 08:48 |
Working attention, planning and social skills through Pervasive Games in Interactive Spaces
Cerezo, E. ; Aguelo, A. ; Coma, T. ; Gallardo Casero, J. ; Garrido, M. A.
- [IEEE Transactions on Learning Technologies 15, 1 (2022), 119-136- ISSN: 1939-1382]
Postprint: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-29 13:28 |
Commentary: Chronotype, circadian rhythm, and psychiatric disorders: recent evidence and potential mechanisms
López-Gil, José Francisco ; Barrada, Juan Ramón
- [Frontiers in neuroscience 18 (2024), 1-3- ISSN: 1662-4548]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-29 13:28 |
Articulación de las tecnologías de la información y comunicación en la formación profesional colombiana: un análisis de los programas de pregrado en psicología
Torres Reyes, Aura María ; Castellanos Vega, Reina Lucila ; Villa Valencia, Alberto
- [Apuntes universitarios 14, 2 (2024), 17-29- ISSN: ]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-29 13:28 |
Implementación de la evaluación participativa en estudiantes de enseñanza superior para la mejora de la cooperación en los deportes colectivos
Alvarez Medina, Javier ; Usán Supervía, Pablo ; Casterad Seral, Jaime ; Murillo Lorente, Víctor
- [Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte 17, 1 (2022), 7-12- ISSN: 1886-8576]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-22 11:56 |
Applying a School-Based Mindfulness and Compassion Program (“Escuelas Despiertas”) in Spanish Secondary Schools to Reduce Psychological Distress in Adolescents: A Randomized Controlled Trial
Aguilera, Pilar ; Navarro-Gil, Mayte ; Pérez-Aranda, Adrián ; Armas-Landaeta, Carilene ; Beltrán-Ruiz, María ; Rodríguez-Freire, Carla ; Camarero-Grados, Loreto ; García-Campayo, Javier ; Montero-Marín, Jesús
- [School mental health (2024), [13 pp.]- ISSN: 1866-2625]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-22 11:56 |
Comment on Rodríguez-Cortés et al. Individual Circadian Preference, Eating Disorders and Obesity in Children and Adolescents: A Dangerous Liaison? A Systematic Review and a Meta-Analysis. Children 2022, 9, 167
López-Gil, José Francisco ; Barrada, Juan Ramón
- [Children 11, 11 (2024), 1335 [4 pp.]- ISSN: 2227-9067]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-11-08 10:44 |
Relationship between experiential avoidance and emotional disturbances in coping with disease in patients with multiple sclerosis
Cuerda-Ballester, María ; Sancho-Cantus, David ; Martínez-Rubio, David ; Proaño-Olmos, Belén ; García-Pardo, María Pilar ; Rubia Ortí, José Enrique de la
- [Behavioral Sciences 14, 10 (2024), 930 [10 pp.]- ISSN: 2076-328X]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
2024-10-30 08:53 |
Inhibition of Nitric Oxide Synthesis Prevents the Effects of Intermittent Social Defeat on Cocaine-Induced Conditioned Place Preference in Male Mice
Martínez-Caballero, María Ángeles ; García-Pardo, María Pilar ; Calpe-López, Claudia ; Arenas, María Carmen ; Manzanedo, Carmen ; Aguilar, María Asuncion
- [Pharmaceuticals 17, 9 (2024), 1203 [18 pp.]- ISSN: 1424-8247]
Versión publicada: PDF
Notice détaillée
|
|
|