Understanding proof practices of pre-service mathematics teachers in geometry
Resumen: In this work, we show the results of a research with pre-service mathematics secondary teachers about their Van Hiele level regarding the proof in Geometry. We observe three different profiles whose characteristics are described. These descriptions allow us to foresee certain differences when carrying out proof teaching in secondary school. The presence of a profile with a lower level than that assumed for some high school students stands out. The other two profiles show differences regarding the presence of some advanced proof strategies.
Idioma: Inglés
Año: 2021
Publicado en: Mathematics Teaching-Research Journal 13, 3 (2021), 99-130
ISSN: 2573-4377

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto CITESCORE: 0.2 - Mathematics (Q4) - Social Sciences (Q4)

Factor impacto SCIMAGO: 0.145 - Mathematics (miscellaneous) (Q4) - Education (Q4)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S60-20R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/PID2019-104964GB-I00
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Matemática (Dpto. Matemáticas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-07-06-12:21:15)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2021-12-16, última modificación el 2023-07-06


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)