TAZ-TFG-2013-517


Proyecto de Intervención en la Conducta Alimentaria del caso de un niño con TEA

Aguilar Rodríguez, Ana
Martín-Albo Lucas, José (dir.)

Universidad de Zaragoza, FCSH, 2013
Psicología y Sociología department, Psicología Evolutiva y de la Educación area

Graduado en Psicología


Free keyword(s): autismo ; problemas de alimentación ; programa de contingencia
Tipo de Trabajo Académico: Trabajo Fin de Grado
Notas: Resumen disponible también en inglés: Abstract Lunch time can be a source of anxiety and fear for children with Autism Spectrum Disorder and a source of stress for their families. For this reason, a behavioral intervention is being proposed for a real case of disruptive feeding behavior in a child with autism. Beginning from the current literature about interventions in these cases, it would take place in the natural context of home and focuses its action not only on the child but also on the parents. Results are expected to be satisfying, because the intervention has been adapted to the particular case. Keywords: Autism, feeding problems, contingency program.

Creative Commons License



El registro pertenece a las siguientes colecciones:
trabajos-academicos-universidad-zaragoza > centro > facultad-de-ciencias-sociales-y-humanas-de-teruel
trabajos-academicos-universidad-zaragoza > trabajos-fin-grado




Évaluer ce document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Pas encore évalué)