Estudios
I+D+I
Institución
Internacional
Vida Universitaria
Repositorio Institucional de Documentos
Buscar
Enviar
Personalizar
Sus alertas
Sus carpetas
Sus búsquedas
Ayuda
EN
/
ES
Página principal
>
Artículos
> Digital competence of university teachers of social and legal sciences from a gender perspective
Estadísticas de uso
Gráficos
Digital competence of university teachers of social and legal sciences from a gender perspective
Cored Bandrés S.
(Universidad de Zaragoza)
;
Liesa Orús M.
(Universidad de Zaragoza)
;
Vázquez Toledo S.
(Universidad de Zaragoza)
;
Latorre Cosculluela C.
(Universidad de Zaragoza)
;
Anzano Oto S.
(Universidad de Zaragoza)
Resumen:
Higher Education institutions must respond to the major challenges posed by the technological transformations of recent years. For this, one of the key aspects is that the teachers working in them are trained to incorporate these technologies in teaching–learning processes, which requires them to be digitally competent. To analyse how gender relates to the level of competence of teachers, the types of ICT tools that they use, and their attitudes towards their implementation in teaching– learning processes, this quantitative research was carried out with the participation of 121 university teachers from the Autonomous Community of Aragon, all of them from the area of Social and Legal Sciences. The results show a differentiated profile between men and women in terms of their attitudes, beliefs, and self-perception regarding their management skills and effectiveness. © 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.
Idioma:
Inglés
DOI:
10.3390/educsci11120806
Año:
2021
Publicado en:
Education Sciences
11, 12 (2021), 806 [16 pp]
ISSN:
2227-7102
Factor impacto CITESCORE:
2.9 -
Social Sciences
(Q1) -
Psychology
(Q2) -
Health Professions
(Q2) -
Computer Science
(Q2)
Factor impacto SCIMAGO:
0.518 -
Computer Science (miscellaneous)
(Q2) -
Computer Science Applications
(Q2) -
Public Administration
(Q2) -
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
(Q2) -
Developmental and Educational Psychology
(Q2)
Tipo y forma:
Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento):
Área Didáctica y Organiz. Esc.
(
Dpto. Ciencias de la Educación
)
Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
Exportado de SIDERAL (2022-09-08-11:57:42)
Enlace permanente:
Copiar
Visitas y descargas
Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos
Volver a la búsqueda
Registro creado el 2022-07-05, última modificación el 2022-09-08
Versión publicada:
PDF
Valore este documento:
Rate this document:
1
2
3
4
5
(Sin ninguna reseña)
Añadir a una carpeta personal
Exportar como
BibTeX
,
MARC
,
MARCXML
,
DC
,
EndNote
,
NLM
,
RefWorks