Dialogic interaction with diversified audiences in Twitter for research dissemination purposes
Resumen: International research groups are expected to ensure global dissemination and visibility of their knowledge production, for which Twitter is effectively employed to reach diversified audiences. This paper analyses the dialogic dimension of tweets published in accounts of Horizon2020 research projects, where group’s productivity and work are promoted, and multiple readers addressed. Our study focuses on the use, in these Twitter accounts, of interactional pragmatic strategies, their verbal realisation through engagement markers, as well as on medium affordances and non-verbal markers. A sample of 1 454 tweets from 10 accounts of the EUROPROtweets corpus were coded and analysed through NVivo. The data-driven pragmatic analysis triggered the identification of 8 interactional strategies. We then quantitatively analysed the use of engagement makers and qualitatively studied the characteristic non-verbal markers with a dialogic function within each of these. Our findings will help understand the complexities of current digital academic professional practices, especially as regards the dynamics of dialogic interaction in social media. © 2022 Universidad Complutense de Madrid.
Idioma: Inglés
DOI: 10.5209/clac.81307
Año: 2022
Publicado en: Circulo de Linguistica Aplicada a la Comunicacion 90 (2022), 61-79
ISSN: 1576-4737

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H16-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2017-84205-P
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2022-09-21-09:29:03)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-09-21, última modificación el 2022-09-21


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)