Metaverse marketing: How the metaverse will shape the future of consumer research and practice

Dwivedi, Yogesh K. ; Hughes, Laurie ; Wang, Yichuan ; Alalwan, Ali A. ; Ahn, Sun J. (Grace) ; Balakrishnan, Janarthanan ; Barta, Sergio (Universidad de Zaragoza) ; Belk, Russell ; Buhalis, Dimitrios ; Dutot, Vincent ; Felix, Reto ; Filieri, Raffaele ; Flavián, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Gustafsson, Anders ; Hinsch, Chris ; Hollensen, Svend ; Jain, Varsha ; Kim, Jooyoung ; Krishen, Anjala S. ; Lartey, Jared O. ; Pandey, Neeraj ; Ribeiro-Navarrete, Samuel ; Raman, Ramakrishnan ; Rauschnabel, Philipp A. ; Sharma, Amalesh ; Sigala, Marianna ; Veloutsou, Cleopatra ; Wirtz, Jochen
Metaverse marketing: How the metaverse will shape the future of consumer research and practice
Resumen: The initial hype and fanfare from the Meta Platforms view of how the metaverse could be brought to life has evolved into an ongoing discussion of not only the metaverse's impact on users and organizations but also the societal and cultural implications of widespread usage. The potential of consumer interaction with brands within the metaverse has engendered significant debate within the marketing-focused discourse on the key challenges and transformative opportunities for marketers. Drawing on insights from expert contributors, this study examines the marketing implications of the hypothetical widespread adoption of the metaverse. We identify new research directions and propose a new framework offering valuable contributions for academia, practice, and policy makers. Our future research agenda culminates in a checklist for researchers which clarifies how the metaverse can be beneficial to digital marketing and advertising, branding, services, value creation, and consumer wellbeing.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1002/mar.21767
Año: 2023
Publicado en: PSYCHOLOGY & MARKETING 40, 4 (2023), 750-776
ISSN: 0742-6046

Factor impacto JCR: 8.9 (2023)
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED rank: 6 / 113 = 0.053 (2023) - Q1 - T1
Categ. JCR: BUSINESS rank: 19 / 304 = 0.062 (2023) - Q1 - T1

Factor impacto CITESCORE: 12.1 - Applied Psychology (Q1) - Marketing (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 2.76 - Marketing (Q1) - Applied Psychology (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2024-11-22-11:58:08)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Comercialización e Investigación de Mercados



 Registro creado el 2023-01-26, última modificación el 2024-11-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)