Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical education
Resumen: This study investigates how perceived competence-supportive and externally and internally controlling styles can be combined and associated with different students' motivational outcomes in Physical Education (PE). In a sample of 1107 students, results revealed that while competence-support positively related to need satisfaction and autonomous motivation, external and internal control positively related to need frustration, controlled motivation, amotivation, and oppositional defiance. Of the four identified profiles, the “high competence-support–low control” profile was the most adaptive, while the “low competence-support–very high control” profile was the most maladaptive. Findings suggest that PE teachers combine both styles with differentiated students’ motivational outcomes.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.tate.2023.104216
Año: 2023
Publicado en: TEACHING AND TEACHER EDUCATION 132 (2023), 104216 [11 pp.]
ISSN: 0742-051X

Factor impacto JCR: 4.0 (2023)
Categ. JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH rank: 33 / 756 = 0.044 (2023) - Q1 - T1
Factor impacto CITESCORE: 6.5 - Education (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 1.663 - Education (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICIU/PRX21/00716
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/PID2021-127897NA-I00
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Expres.Corporal (Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-10:03:38)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-09-21, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)