How situational circumstances modify the effects of frontline employees’ competences on customer satisfaction with the store
Resumen: This article aims to analyze whether the effectiveness of frontline employees'' competences (task and interaction) at managing customer satisfaction with the store differ depending on situational circumstances, specifically, on type of query (consultation vs. assistance) and store crowding. A qualitative study was used to investigate the importance of these two situational circumstances in sales encounters. Subsequently, the hypotheses were tested by a quantitative study based on a survey of 575 customers about their shopping experience. The findings indicate that the effect of frontline employees’ task competence on customer satisfaction increases when the store is crowded, while the effect of interaction competence is stronger in relation to consultation queries than to assistance queries. Important theoretical and practical implications for frontline employees and store managers are outlined.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.jretconser.2019.101905
Año: 2020
Publicado en: Journal of Retailing and Consumer Services 52 (2020), 101905 [11 pp.]
ISSN: 0969-6989

Factor impacto JCR: 7.135 (2020)
Categ. JCR: BUSINESS rank: 32 / 153 = 0.209 (2020) - Q1 - T1
Factor impacto SCIMAGO: 1.568 - Marketing (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN-FEDER/ECO2017-83993-P
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2014-54760
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-01-09-13:08:25)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-01-09, última modificación el 2024-01-09


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)