Attendance and Academic Performance in University Studies in Tourism
Resumen: Academic literature has extensively studied the relationship between classroom attendance and academic performance in higher education. However, there is a lack of specific studies on higher education in tourism. To address this gap, this study investigates the correlation between class attendance and grades achieved by students in the Tourism Degree programme at the University of Zaragoza. The research incorporates variables of interest such as gender, academic year and course repetition, significantly contributing to the proposed predictive model. The subgroup analysis shows that women and students who do not repeat courses exhibit higher attendance rates and achieve better academic outcomes. Class attendance and course repetition are the most influential factors affecting students’ final grades.
Idioma: Inglés
DOI: 10.15804/tner.2024.75.1.03
Año: 2024
Publicado en: New Educational Review 75, 1 (2024), 36-50
ISSN: 1732-6729

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Geografía Humana (Dpto. Geograf. Ordenac.Territ.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2024-05-09-13:07:12)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-05-09, última modificación el 2024-05-09


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)