Hotel management behavior model in eWOM management
Resumen: Electronic Word-of-Mouth (eWOM) is vital in various industries, particularly in the hospitality sector, where its effects on sales, prices, reputation and other business variables are evident. Understanding how eWOM is accepted and incorporated within organisations is essential for their development. The present study aims to explain managerial behaviour concerning the use of eWOM in hotels. To achieve this, a Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) model was validated using data from a questionnaire directed at hotels in a coastal region of Argentina, where year-round and seasonal hotels are located. It was found that the use of eWOM in management depends on the management's intention to use the same which is influenced by their attitude towards it. Additionally, attitude is influenced by the perceived usefulness and ease of management, and use is contingent upon the quality of the eWOM.

El boca-oído electrónico (eWOM) es de vital importancia en diversas industrias, en particular la hotelera, donde se evidencian efectos en ventas, precios, reputación y otras variables. Comprender cómo se acepta e incorpora gerencialmente el eWOM en las organizaciones es fundamental para el desarrollo de las mismas. El presente estudio tiene como objetivo explicar el comportamiento gerencial en relación al uso de eWOM en hoteles. Para ello se validó un modelo de ecuaciones estructurales PLS-SEM con datos provenientes de un cuestionario dirigido a hoteles de un área costera de Argentina donde hay hoteles anuales y de temporada. Se encontró que el uso de eWOM en la gestión depende de la intención de la gerencia en gestionarlo, la cual a su vez se nutre de su actitud hacia el tema. Adicionalmente, la actitud depende de la utilidad y facilidad percibida, y la utilidad depende de la calidad del eWOM.

Idioma: Alemán
DOI: 10.25145/j.pasos.2024.22.046
Año: 2024
Publicado en: Pasos (El Sauzal) 22, 4 (2024), 705-723
ISSN: 1695-7121

Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Exportado de SIDERAL (2024-11-29-13:24:49)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Articles > Artículos por área > Comercialización e Investigación de Mercados



 Record created 2024-11-29, last modified 2024-11-29


Versión publicada:
 PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)