Problem Posing in Mathematics Teacher Training: Developing Proportional Reasoning
Resumen: The aim of this paper is to describe and analyze how a group of prospective teachers create problems to develop proportional reasoning either freely or from a given situation across different contexts, and the difficulties they encounter. Additionally, it identifies their beliefs about what constitutes a good problem and assesses whether these beliefs are reflected in their problem creation. This is a descriptive-qualitative study that utilizes theoretical and methodological tools from the Onto-semiotic Approach in the content analysis of participants' responses. The results indicate that the prospective teachers' beliefs about what makes a good problem do not always manifest in their practice. The prospective teachers faced challenges in inventing problems that meet the established didactic-mathematical purpose, related to insufficient didactic-mathematical knowledge of proportional reasoning, achieving better outcomes in the arithmetic context and in free creation.
Idioma: Inglés
Año: 2024
Publicado en: Mathematics Teaching-Research Journal 16, 4 (2024), 35-58
ISSN: 2573-4377

Factor impacto SCIMAGO: 0.301 - Mathematics (miscellaneous) (Q3) - Education (Q3)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Matemática (Dpto. Matemáticas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2025-09-08-13:01:40)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de la Matemática



 Registro creado el 2025-01-03, última modificación el 2025-09-08


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)