Innovation linked with SDGs: Citizen Science projects to foster competencies for participation in the Digital Society
Resumen: This paper describes the design of an innovative approach to teaching and learning academic communication and intercultural linguistics in the  English Studies field to foster competencies for participation in the Digital Society. More specifically, we describe the learning outcomes, sequence of tasks and assessment of competencies for an itinerary of collaborative multimodal online tasks focused on the creation of a Citizen Science (CS) project linked with SDGs. These tasks drew on a genre-based pedagogy and task-based learning in connection with language and digital competencies. We conclude that the integration of CS and SDGs in the educational objectives of the course enables us to embrace the digital transition by promoting open and innovative education and training in transversal skills, digital and intercultural communication, language mediation and English. 
Idioma: Inglés
DOI: 10.4995/HEAd22.2022.14408
Año: 2022
Publicado en: International Conference on Higher Education Advances (2022), 1223-1230
ISSN: 2603-5871

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2025-11-27-15:16:05)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2025-11-27, última modificación el 2025-11-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)