Abstract: La Gran Recesión ha conllevado grandes cambios no sólo a nivel económico, sino también a nivel político y social a escala global que no pueden pasar desapercibidos en el ámbito de la educación superior. Con un enfoque metodológico que combina el uso de las TICs con una base de la metodología AICLE y del Aula Invertida, esta experiencia docente ha planteado un debate virtual a través de redes sociales utilizando cine financiero como punto de partida y el inglés como lengua vehicular. Su objetivo ha sido doble: por un lado, mejorar las competencias comunicativas en lengua inglesa de los alumnos y, por otro lado, acercar la realidad social a la universidad para promover el pensamiento crítico de los estudiantes en un contexto interdisciplinar motivador.
[The Great Recession has brought about significant global changes not only in economic terms but also in the political and social realms, which cannot be ignored in the Higher Education context. Partially based on CLIL and Flipped Classroom methodologies, this experience promotes the online discussion of films about finance through social media, with English as working language. Its purpose is twofold: on the one hand, it attempts to improve the students’ communication skills in English and, on the other, it aims to bridge the gap between the academic and the social spheres, promoting critical thinking in a motivating interdisciplinary context. ]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_011

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-25, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)