Abstract: El uso de herramientas de herramientas como los Hangouts de Google, permiten involucrar al participante en su aprendizaje, a través de videoconferencias en las que participen proponiendo experiencias e ideas, de esta manera se estimula la interacción entre pares. Aplicar estas herramientas en entornos con elevado número de participantes como son los Cursos Masivos Abiertos en Línea, permitirá aprovecha la inteligencia colectiva del grupo ofreciendo como resultado nuevos recursos. Este artículo muestra la experiencia en un curso masivo que hace uso de los Hangouts como herramientas y recursos convirtiéndose en contenido para este. Se muestran también los resultados de una experiencia piloto que propone un Hangout entre los participantes de dos cursos distintos del mismo departamento con una temática similar.
[Through tools like Google Hangouts, students can be involved in their learning in a Massive Online Open Courses, inviting them to participate through videoconferences in which they propose their experiences and ideas, encouraging interaction with their peers. In this way, the collective intelligence of all group participants will be used, creating open educational resources useful for the educational community and specifically for upcoming editions. This paper shows the experience in a massive course that makes use of Hangouts as tools and resources becoming content for this. It also shows the results of a pilot experience that proposes a Hangout between the participants of two different courses of the same department with a similar theme.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_012

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-25, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)