Abstract: Con esta comunicación se quiere presentar una experiencia de metodología docente de aula invertida aplicada a una asignatura de módulo básico de matemática aplicada en grados de ingeniería. La motivación de esta experiencia ha sido mejorar las tasas de rendimiento y de éxito de la asignatura, poder combinarla con una evaluación realmente continua y un mejor aprovechamiento de las horas presenciales de la asignatura. Se detalla tanto el proceso de preparación de la experiencia como el desarrollo de la misma. Los resultados de la experiencia son positivos tanto en la apreciación de los alumnos como en las tasas de éxito y rendimiento de la asignatura.
[This communication displays an experience of application of the methodology of flipped classroom to a basic course of applied mathematics in engineering studies. The aims of this experience are the improvement of the rates of success of the course, the possibility of combining it with an actual continuous evaluation and a better profitting of lecturing time of the course. Both the process of preparation of the experience and its development are explained. The results of the experience are positive regarding both the evaluation of the students and the rates of success of the course.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_096

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)