Salas de estudio tuteladas en grados en ingeniería y arquitectura [Supervised study rooms in engineering and architectural degrees]

Ramos-Gavilán, Ana Belén (Universidad de Salamanca, España) ; González-Rogado, Ana Belén (Universidad de Salamanca, España) ; Rodríguez-Esteban, María Ascensión (Universidad de Salamanca, España) ; Vivar-Quintana, Ana María (Universidad de Salamanca, España) ; Frechilla-Alonso, Mª Almudena (Universidad de Salamanca, España)

Abstract: En este artículo se presentan los resultados de un proyecto de innovación docente desarrollado en asignaturas de Grado en Ingeniería y Arquitectura Técnica, a través del que se habilita una sala de estudio en la que se desarrolla parte de acción tutorial de un equipo de docentes. La adaptación de la tutoría al entorno de aprendizaje de los alumnos, favoreció el aprendizaje entre iguales y mejoró la comunicación entre alumnos y profesores. A través de cuestionarios de satisfacción, profesores y alumnos valoran de forma positiva la experiencia, si bien solo se ha registrado una transformación de la acción tutorial en la mitad de las asignaturas que participaron en el estudio.
[This paper presents the result of a training innovation project carried out in subjects from Engineering and Technical Architecture degrees, through which it is sought to adapt the academic tutoring to the learning environment of the students, to favour the peer learning and to improve the communication between students and professors. For that purpose, a study room was enabled to develop part of the tutorial work of a team of professors. Through satisfaction surveys, professors and students valued positively the experience, although only the transformation of the tutorial action has been registered in half of the subjects that participated in the study. ]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_112

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)