Abstract: Una de las formas de mejorar el aprendizaje en el alumnado es que este participe de forma activa en el proceso de formación. La metodología denominada Flip Teaching lleva las actividades del aula donde tiene una actitud pasiva (generalmente en las lecciones magistrales) a casa, donde también tiene una actitud pasiva visionando el vídeo del profesorado. Sin embargo, bajo el modelo Flip Teaching el alumnado realiza actividades activas y cooperativas. En este trabajo se modifica un modelo avanzado de Flip Teaching que permite al alumnado estar activo, también, en las actividades que se realizan fuera del aula. La modificación del modelo consiste en utilizar vídeos generados por el alumnado (en lugar de los vídeos del profesorado) a partir de su experiencia como estudiantes que ya han cursado la asignatura.
[One of the ways to improve students’ learning is to promote that the student actively participates in the training process. The methodology called Flip Teaching takes the activities of the classroom, where students have a passive attitude (usually in the master lessons) at home, where they also have a passive attitude by watching the video of the teaching staff. However, under the Flip Teaching model the students perform active and cooperative activities. In this work, an advanced model of Flip Teaching is proposed, which allows the students to be active, also, in the activities that take place outside the classroom. The modification of the model consists in using videos generated by the students (instead of the videos of the teachers) based on their experience of students who have already taken the subject.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_129

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)