Do countries with different cultural, social and religious backgrounds behave the same way concerning women’s representation on corporate boards?
Resumen: This study focuses on female representation on corporate boards in Turkey and Spain, two countries in which clear differences exist in social, cultural and religious contexts. Using data from the most influential companies in the two states, we have investigated the presence of women in the boardrooms in 2014. We present new evidence on the comparison of outcomes of women’s participation on boards. Results show differences in the involvement of women on the boards of major companies in Turkey and Spain. Statistical analysis suggests that the presence of women on the most powerful boards of directors of Spanish companies is higher than that of Turkish companies, and there are statistically significant differences between the two countries. This article offers insights to policy makers interested in analysing whether differences, values and beliefs between countries could influence the role of women in the decision-making process of the upper echelons of business
Idioma: Inglés
DOI: 10.18844/gjbem.v7i2.2948
Año: 2017
Publicado en: Global Journal of Business, Economics and Management 7, 2 (2017), 253- 264
ISSN: 2301-2579

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Economía Financiera y Contabilidad (Departamento de Contabilidad y Finanzas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2018-01-17-14:05:46)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Economía Financiera y Contabilidad



 Registro creado el 2018-01-17, última modificación el 2018-01-18


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)