Instagram Stories versus Facebook Wall: an advertising effectiveness analysis
Resumen: Purpose – This paper aims to investigate advertising effectiveness in Instagram and Facebook, the two most important social media platforms. It helps to understand which should be chosen depending on the target audience of the campaign.
Design/methodology/approach – The study examines advertising effectiveness in these social media in terms of ad attitude, ad intrusiveness and loyalty intentions. An online survey was conducted with 303 social media users. Age and gender are proposed as moderators.
Findings – The results indicate that Instagram Stories not only enhances consumer attitude toward ads but also increases perceived intrusiveness, compared to Facebook Wall. Millennials are more disturbed by Facebook Wall ads than non-millennial users. A triple interaction effect reveals that non-millennial men are more loyal toward Facebook Wall ads, whereas millennials of both genders and non-millennial women are more loyal to ads on Instagram Stories.
Practical implications – Advertisers should be aware of the differential features and segmentation possibilities in social media to better address their target audiences. More precisely, the research findings suggest that professionals should focus on Instagram Stories when targeting millennials and non-millennial women, and on Facebook Wall when targeting non-millennial men.
Originality/value – This study is one of the first to contribute to the literature on Instagram Stories as an advertising platform and compare its differential features with those of more established social media, such as
Facebook Wall.

Proposito de la investigacion – Esta investigacion compara la efectividad publicitaria en Instagram yFacebook en funcion del público objetivo.
Metodología y diseño – La investigacion analiza las diferencias entre cada formato de red social en términosde actitud hacia el anuncio, intrusividad percibida y lealtad hacia el producto o marca anunciado. Mediante unaencuesta online a 303 consumidores, se proponen efectos directos y efectos moderacion de la edad y el género.
Recomendaciones – Los resultados indican que Instagram Stories mejora la actitud hacía el anuncio, peroaumenta también la intrusividad en comparacion con Facebook Wall. La publicidad en Facebook Wall es másintrusiva para los millennials que para los no-millennials. Instagram Stories incrementa la lealtad entre losusuarios millennial de ambos sexos y las mujeres no-millennial; en cambio, los hombres no-millennial son másleales a la publicidad en Facebook Wall.
Implicaciones prácticas – Los anunciantes deben aprovechar los nuevos formatos y las posibilidades desegmentacion que les brindan las redes sociales para llegar a su público objetivo de manera más efectiva. Concretamente, los hallazgos de la investigacion sugieren que deberían centrarse en Instagram Stories paradirigirse a un público millennial y a mujeres no-millennial; y en Facebook Wall, cuando su público objetivosean los hombres no-millennial.
Originalidad – Este estudio es uno de los primeros que aborda el uso de Instagram Stories como soportepublicitario y lo compara con formatos publicitarios consolidados como Facebook Wall

Idioma: Inglés
DOI: 10.1108/SJME-09-2018-0042
Año: 2019
Publicado en: Spanish Journal of Marketing - ESIC 23, 1 (2019), 69 - 94
ISSN: 2444-9695

Factor impacto SCIMAGO: 0.512 - Marketing (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S20-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2016-76768-R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/JIUZ-2017-SOC-05
Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.


Exportado de SIDERAL (2023-12-15-08:57:32)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Articles



 Record created 2019-04-12, last modified 2023-12-15


Versión publicada:
 PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)