Estudios
I+D+I
Institución
Internacional
Vida Universitaria
Repositorio Institucional de Documentos
Buscar
Enviar
Personalizar
Sus alertas
Sus carpetas
Sus búsquedas
Ayuda
EN
/
ES
Página principal
>
Artículos
> Without words: the effects of packaging imagery on consumer perception and response
Estadísticas de uso
Gráficos
Without words: the effects of packaging imagery on consumer perception and response
Gil-Pérez, I.
(Universidad de Zaragoza)
;
Rebollar, R.
(Universidad de Zaragoza)
;
Lidón, I.
(Universidad de Zaragoza)
Resumen:
Scientific interest in understanding how packaging imagery influences consumer perception and response has increased in the last decade. Research show that the attributes of what is depicted on imagery anchor consumers’ judgements, affecting how the product within is evaluated and perceived, and that consumers interpret the symbolic attributes of imagery according to their grounded bodily experience with the physical world. In addition, recent advances show that the meaning inferred from ambiguous images can be modulated by manipulating some of the images’ features, and that imagery can play a relevant role in terms of modulating consumption and promoting health choices. The practical implications of these findings are discussed. © 2019 Elsevier Ltd
Idioma:
Inglés
DOI:
10.1016/j.cofs.2019.12.006
Año:
2020
Publicado en:
Current Opinion in Food Science
33 (2020), 69-77
ISSN:
2214-7993
Originalmente disponible en:
Texto completo de la revista
Factor impacto JCR:
6.031 (2020)
Categ. JCR:
FOOD SCIENCE & TECHNOLOGY
rank: 13 / 143 = 0.091
(2020)
- Q1
- T1
Factor impacto SCIMAGO:
1.296 -
Food Science
(Q1) -
Applied Microbiology and Biotechnology
(Q1)
Financiación:
info:eu-repo/grantAgreement/ES/INIA-FEDER/RTA2015-00060-C04-02
Financiación:
info:eu-repo/grantAgreement/ES/INIA-FEDER/RTA2015-00060-C04-03
Tipo y forma:
Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento):
Área Proyectos de Ingeniería
(
Dpto. Ingeniería Diseño Fabri.
)
Derechos reservados por el editor de la revista
Exportado de SIDERAL (2024-02-12-14:15:11)
Enlace permanente:
Copiar
Visitas y descargas
Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos
Volver a la búsqueda
Registro creado el 2021-02-18, última modificación el 2024-02-12
Versión publicada:
PDF
Valore este documento:
Rate this document:
1
2
3
4
5
(Sin ninguna reseña)
Añadir a una carpeta personal
Exportar como
BibTeX
,
MARC
,
MARCXML
,
DC
,
EndNote
,
NLM
,
RefWorks