Bullying and gender violence at school: analysis of teacher perception
Resumen: Nowadays gender violence and bullying continue to be considered a matter of great concern to society. This study analyses the teachers'' perceptions of these two social problems in the educational context. The interventions that are carried out from the school to prevent and respond to these behaviours are studied. From a methodological point of view, the study responds to the paradigm of qualitative research. We interviewed fifteen teachers of Early Childhood Education, Primary Education and Secondary Education of the Spanish educational system. The information collected indicates that teachers advocate a necessary reinforcement of emotional competencies and social skills from schools. In addition, they express their dissatisfaction due to the insufficient strategies applied from the school to respond to these violent behaviours. These results support any initiative that aims to train teachers to prevent possible cases of bullying or gender violence.
Idioma: Inglés
DOI: 10.17583/rise.7875
Año: 2021
Publicado en: RISE - International Journal of Sociology of Education 10, 3 (2021), 294-317
ISSN: 2014-3575

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto CITESCORE: 2.2 - Social Sciences (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.363 - Social Sciences (miscellaneous) (Q2) - Education (Q2)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica y Organiz. Esc. (Dpto. Ciencias de la Educación)
Área (Departamento): Área Métod.Invest.Diag.Educac. (Dpto. Ciencias de la Educación)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2022-09-08-11:57:20)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-03-22, última modificación el 2022-09-08


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)