Specialized Content Knowledge of pre-service teachers on the infinite limit of a sequence
Resumen: This paper analyses how pre-service teachers approach the notion of the infinite limit of a sequence from two perspectives: Specialized Content Knowledge and Advanced Mathematical Thinking. The aim of this study is to identify the difficulties associated with this notion and to classify them. In order to achieve this, an exploratory qualitative approach was applied using a sample of 12 future teachers. Among the results, we can affirm that preservice teachers mainly use algorithmic procedures to solve tasks in which this type of limit is implicit, although they would consider a resolution that specifically involves the notion with an intuitive approach if they had to explain it to their students.
Idioma: Inglés
Año: 2022
Publicado en: Mathematics Teaching-Research Journal 14, 1 (2022), 169-189
ISSN: 2573-4377

Factor impacto CITESCORE: 0.6 - Mathematics (Q4) - Social Sciences (Q3)

Factor impacto SCIMAGO: 0.158 - Mathematics (miscellaneous) (Q4) - Education (Q4)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S60-20R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Matemática (Dpto. Matemáticas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2023-09-13-12:49:51)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-12-22, última modificación el 2023-09-14


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)