Influencers and brands successful collaborations: A mutual reinforcement to promote products and services on social media
Resumen: Brands and influencers are increasingly collaborating in the development of marketing campaigns. This work analyses to what extent the collaboration of influencers with renowned brands affects the effectiveness of the message and the influencer’s own reputation. The results of an experiment with more than four hundred Spanish consumers indicated that renowned brand-influencer collaborations, in comparison to non-renowned brand-influencer collaborations, enhanced consumers’ attitude towards the message, their purchase intentions and the perceived credibility of the influencer. Furthermore, positive attitude towards the message and intention to search for information are greater for services offered by renowned brands than for their products. This study contributes by bridging a gap in the literature and raises interesting implications for brand managers and their decisions to collaborate with influencers on social media.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/13527266.2021.1929410
Año: 2022
Publicado en: Journal of Marketing Communications 28, 5 (2022), 469-486
ISSN: 1352-7266

Factor impacto CITESCORE: 6.7 - Business, Management and Accounting (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 1.012 - Business and International Management (Q1) - Marketing (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S20-20R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MCIU/PID2019-105468RB-I00
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-09-13-12:12:57)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-01-26, última modificación el 2023-09-14


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)