The motivational power of mobile gamified exercise apps

Bitrián, Paula (Universidad de Zaragoza) ; Buil, Isabel (Universidad de Zaragoza) ; Catalán, Sara (Universidad de Zaragoza)
The motivational power of mobile gamified exercise apps
Resumen: This study analyses how gamification motivates users of gamified mobile exercise apps and enhances their health. Data from 276 Fitbit users were analysed using structural equation modelling. The findings showed that feelings of competence and autonomy arise when exercise apps include achievement and progression-oriented affordances, and that feelings of relatedness arise with social, immersion and achievement and progression-oriented affordances. They also revealed that exercise apps should satisfy the needs for competence and relatedness to develop individuals’ intrinsic motivation, which in turn leads to greater physical, mental and social health. These findings offer insights for managers in this industry.
Idioma: Inglés
DOI: 10.5295/cdg.211629pb
Año: 2023
Publicado en: Cuadernos de Gestion 23, 2 (2023), 21-36
ISSN: 1131-6837

Factor impacto CITESCORE: 3.0 - Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (Q2) - Industrial Relations (Q2) - Business and International Management (Q2) - Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2) - Finance (Q2) - Organizational Behavior and Human Resource Management (Q3) - Strategy and Management (Q3) - Marketing (Q3)

Factor impacto SCIMAGO: 0.313 - Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (Q2) - Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q3) - Strategy and Management (Q3) - Industrial Relations (Q3) - Marketing (Q3) - Organizational Behavior and Human Resource Management (Q3) - Business and International Management (Q3) - Finance (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S54-20R-GENERES Group
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MCIU/FPU19-01471
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO-FEDER/ECO2017-82103-P
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-09:39:45)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-01-26, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)