Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca
Resumen: A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua.
Idioma: arg
DOI: 10.7203/Caplletra.76.28211
Año: 2024
Publicado en: Caplletra. Revista Internacional de Filologia 76 (2024), 119-144
ISSN: 2386-7159

Factor impacto SCIMAGO: 0.134 - Linguistics and Language (Q3)

Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Didáctica Lengua y Liter. (Dpto. Didácticas Específicas)

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Exportado de SIDERAL (2025-09-08-12:54:33)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Articles > Artículos por área > Didáctica de la Lengua y la Literatura



 Record created 2024-05-09, last modified 2025-09-08


Versión publicada:
 PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)