Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca
Resumen: A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua.
Idioma: arg
DOI: 10.7203/Caplletra.76.28211
Año: 2024
Publicado en: Caplletra. Revista Internacional de Filologia 76 (2024), 119-144
ISSN: 2386-7159

Factor impacto SCIMAGO: 0.134 - Linguistics and Language (Q3)

Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Didáctica Lengua y Liter. (Dpto. Didácticas Específicas)
Exportado de SIDERAL (2025-09-08-12:54:33)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
articulos > articulos-por-area > didactica_de_la_lengua_y_la_literatura



 Notice créée le 2024-05-09, modifiée le 2025-09-08


Versión publicada:
 PDF
Évaluer ce document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Pas encore évalué)