El diseño participativo: un enfoque innovador para la educación geográfica en las aulas de Secundaria.
Resumen: Civic values training is essential in the geographic education of secondary school students. To address this need, participatory design is proposed as an innovative and effective methodology to promote values such as collaboration, citizen participation and social responsibility, supported by geographic information technologies (GIT). This study shows the results of its implementation in the geography classrooms in the 3rd year of Compulsory SecondaryEducation. Story map is the form to collect the evidences, which enhances digital storytelling by combining maps, texts, images and videos to narrate the teaching-learning process, specifically the implementation of participatory design in educational centres. The participatory design and geographic information technologies (GIT) employed during this process promote the acquisition of spatial, citizenship and digital competencies, bring into line with current educational policies and frameworks of the European Union and UNESCO.
Idioma: Español
Año: 2024
Publicado en: Ensayos (Albacete) 39, 2 (2024), 1-18
ISSN: 0214-4824

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Ciencias Socia. (Dpto. Didácticas Específicas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-12-12-12:44:25)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de las Ciencias Sociales



 Registro creado el 2024-12-12, última modificación el 2024-12-12


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)