Recontextualizing knowledge in academic video publications
Resumen: Online videos have gained popularity as a means for academics to communicate complex scientific ideas both to specialist and non-specialist audiences (Erviti ; Stengler 2016; León ; Bourk 2018; Luzón ; Pérez-Llantada 2019). Nonetheless, concerns are raised about the potential journalistic or oversimplified nature of such science communication efforts. Consequently, this paper aims to shed light on how researchers can enhance transparency without reducing the significance of the content. The study is accomplished through an analysis of a corpus consisting of 10 videos compiled from the ‘Chemistry’ section of the website Latest Thinking (lt.org). This study adopts a discourse analysis approach, focusing on the discursive strategies employed in these videos to recontextualize knowledge for a wide audience. The findings reveal three types of recontextualization strategies performed through the orchestration of various semiotic modes: simplification strategies, strategies to construct an authorial persona and bonding strategies.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1075/ps.23124.vel
Año: 2024
Publicado en: Pragmatics and society (2024), [27 pp.]
ISSN: 1878-9714

Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2025-01-09-14:59:12)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2025-01-07, última modificación el 2025-01-09


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)