The importance of corporate brand identity in business management: An application to the UK banking sector
Resumen: Corporate brand identity management is a key issue for any organisation. Accordingly, its study is a research field of great interest. This paper seeks to broaden the understanding of this strategic activity and its effects. Specifically, it investigates the concept of corporate brand identity from the employees' perspective in the UK financial banking sector and analyses the link between brand identity management and employees' attitudes and behaviours. Results indicate that organisations should pay special attention to the corporate brand identity management, given its influence on employees' commitment with their organisations, as well as their brand performance and satisfaction.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.brq.2014.11.001
Año: 2016
Publicado en: BRQ Business Research Quarterly 19, 1 (2016), 3-12
ISSN: 2340-9436

Factor impacto JCR: 1.325 (2016)
Categ. JCR: BUSINESS rank: 85 / 121 = 0.702 (2016) - Q3 - T3
Factor impacto SCIMAGO: 0.387 - Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2) - Economics and Econometrics (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/ECO2009-08283
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2013-41257-P
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-06-21-14:58:04)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-04-07, última modificación el 2023-06-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)