Rebuilding public trust in government administrations through e-government actions
Resumen: Citizen trust in the public administration has been reduced worldwide due to recent events such as the current economic situation, corruption cases or disclosure of classified information. This work analyzes whether e-government related actions could be strategically employed to increase citizen trust in the public administration. This research confirms that perceived quality of public e-services has a positive effect on trust in the public administration. In turn, public administration communication (i.e., campaigns to promote the benefits and use of e-government) only influence trust in the public administration for citizens with a favorable attitude towards e-government. These results have interesting implications suggesting in which ways public administration should invest their limited resources in order to recover the levels of citizen trust.
Idioma: Español
DOI: 10.1016/j.reimke.2014.07.001
Año: 2015
Publicado en: Revista española de investigación de marketing ESIC 19, 1 (2015), 1-11
ISSN: 1138-1442

Factor impacto SCIMAGO:

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MEC/AP2007-03817
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Comercialización e Investigación de Mercados (Departamento de Dirección de Marketing e Investigación de Mercados)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2016-11-09-12:59:03)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Comercialización e Investigación de Mercados



 Registro creado el 2016-11-09, última modificación el 2017-03-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)