Media education in digital society: an Ibero-American view
Resumen: The analysis of the models and paradigms of communication in all the elements of the global educational system is an edu-comunication object of study. This stems from the subject to culture and the current society, with education as the motor element of the “mediation” process. Research, approaches, and proposals in the Ibero-American environment have set relevant guidelines in the course of edu-comunication. In addition, it has given arguments and sustenance to educational innovation, particularly the ones that refers to the media, informational literacy, and the development of competences. The aim of this study is to give a closer look at the “state of the matter” of the emerging paradigms of education and communication. However, this is just like some conceptual proposals in the Ibero-American geography which combines both disciplinary fields
Idioma: Inglés
Año: 2015
Publicado en: European Scientific Journal (Kocani) 11 , 31 (2015), 48-63
ISSN: 1857-7881

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Area Comunic.Audiovis.Publici. (Dpto. Lingüíst. Gral. e Hisp.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2019-01-31-12:41:33)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-12-22, última modificación el 2019-01-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)