“Meet our group!”: Addressing multiple audiences on the websites of Spanish research groups
Resumen: Websites offer research groups a powerful tool for self-promotion and dissemination of their research to a diversified audience. The aim of this study is to explore how research groups affiliated to a research institution in a non-Anglophone country compose their websites to achieve visibility and impact and reach multiple audiences. Content analysis of the websites and semi-structured interviews were used to examine the language(s) in which the websites are written and their content. The study shows that through these websites research groups address simultaneously the international disciplinary community and various local audiences and that these audiences shape the choice of language and content. Findings from this study provide insights into new communication and representation practices engaged in by research groups to meet disciplinary goals, requirements for funding, and society’s demands.
Idioma: Inglés
DOI: 10.6018/ijes.382561
Año: 2019
Publicado en: International Journal of English Studies 19, 2 (2019), 37-59
ISSN: 1578-7044

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO: 0.147 - Literature and Literary Theory (Q1) - Cultural Studies (Q2) - Language and Linguistics (Q2) - Linguistics and Language (Q2) - Education (Q4)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2020-12-04-07:57:49)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2020-01-13, última modificación el 2020-12-14


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)