Flow and business simulation games: A typology of students

Bitrián, P. (Universidad de Zaragoza) ; Buil, I. (Universidad de Zaragoza) ; Catalán, S. (Universidad de Zaragoza)
Flow and business simulation games: A typology of students
Resumen: In the context of management training business simulation games are increasingly emerging as pedagogical tools for motivating and engaging players actively in the learning experience. Business simulation games provide opportunities for students to enter the flow state. However, few studies have applied flow theory in this specific context. Using data from a two-wave longitudinal study with a sample of 430 students who played a business simulation game, this research draws on the four-channel model of flow to identify subgroups of students based on their levels of skill and challenge and to analyse the evolution of their optimal experience of flow. In addition, it explores whether students in flow achieve higher learning outcomes; in particular, students’ perceived learning, satisfaction and skills development.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.ijme.2020.100365
Año: 2020
Publicado en: International Journal of Management Education 18, 1 (2020), 100365 - [9 pp]
ISSN: 1472-8117

Factor impacto JCR: 2.707 (2020)
Categ. JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH rank: 98 / 264 = 0.371 (2020) - Q2 - T2
Categ. JCR: NURSING rank: 179 / 346 = 0.517 (2020) - Q3 - T2
Categ. JCR: MANAGEMENT rank: 160 / 225 = 0.711 (2020) - Q3 - T3
Categ. JCR: BUSINESS rank: 116 / 153 = 0.758 (2020) - Q4 - T3

Factor impacto SCIMAGO: 1.167 - Strategy and Management (Q1) - Education (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FSE/Building Europe from Aragon
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FSE/S54-17R-GENERES Group
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO-FEDER/ECO2017-82103-P
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-01-16-08:32:38)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-09-21, última modificación el 2024-01-16


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)