Identidad profesional de los directores escolares en España. Un enfoque biográfico narrativo
Resumen: The Article presents a new approach to research on school leadership: The principals’ professional identity from a narrative approach, linked in turn successful school leadership. After a theoretical framework, the voices of 15 principals. Biographical interviews are gathered, analyzed taking into account sociocultural context in a combination of categories according to frequency rate categorical and its description as the voices of principals. Paper concludes, as a hypothesis to verify in this strands of research, if successful leadership practices depend largely on principals identities (being recognized).
Idioma: Español
Año: 2016
Publicado en: Opcion 32, 79 (2016), 163-183
ISSN: 1012-1587

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO:

Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Teoría e Historia de la Educación (Departamento de Ciencias de la Educación)
Exportado de SIDERAL (2017-09-15-08:16:47)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
articulos > articulos-por-area > teoria_e_historia_de_la_educacion



 Notice créée le 2017-09-15, modifiée le 2017-09-15


Versión publicada:
 PDF
Évaluer ce document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Pas encore évalué)