Mathematical Flexibility of Degree of Primary Education students in solving an area problem: Pick’s Theorem
Resumen: The development in mathematical flexibility should be included in the mathematics teaching training of students in Primary Education Degree. Teachers in training have to acquire the skill to modify the problem resolution and be able to break with stereotyped methods. This document presents an analysis of spontaneous mathematical flexibility developed by teachers in training against problems in which the calculation of the area is requested. At the same time what type of statement can promote is analysed, in a more effective way, a flexible thought and the comparison of the possible mathematical flexibility between the different problems is established.
Idioma: Inglés
Año: 2020
Publicado en: Mathematics Teaching-Research Journal 12, 4 (2020), 21-35
ISSN: 2573-4377

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO: 0.101 - Mathematics (miscellaneous) (Q4) - Education (Q4)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Matemática (Dpto. Matemáticas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-06-21-15:03:29)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2021-02-08, última modificación el 2023-06-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)